kolmapäev, 13. jaanuar 2016

Nutikad õpilastööd 2015

Konkursi eesmärk on väärtustada loovaid ideid, materjalide taaskasutust, meeskonnatööd, leidlikkust.

                                     
Martti, Andrese ja Karl Markkuse konkursitöö "Majake", probleemküsimus - Kuidas ehitada vastupidav maja meeskonnatööna? Poiste arvamus: "Päris keeruline oli teha korralikult püsti püsivat maja. Me elame kõik oma majades ja tulevikus ehitame kindlasti vastupidavad ja head kodud oma peredele. Koos maja ehitada oli põnev ja meie jaoks tore väljakutse. Meile meeldis meie ühine koostöö, sest me oleme parimad sõbrad."

Kareli konkursitöö "Tuuleveski energiavabrik", probleemküsimus - Energia säästlik kasutamine. Kuidas lahendada veski valgusprobleem, kuhu panna valgustid? Kareli arvamus: "Kuidas toota maal elektrit odavama hinnaga, sellepärast tegin „Tuuleveski energiavabriku“. Soovin pereliikmetele anda elektrit ja teistele müüa. See on minu tuleviku äriplaan."
Ergo konkursitöö "Linnusöögimaja", probleemülesanne- Talvel on külm, lumi maas ja linnud tahavad süüa. Ergo arvamus: "Linnusöögimaja on vajalik, sest linnud vajavad talvel lisatoitu. Mina ja minu pere saab käepäraste vahenditega talvel linde aidata. Isalind kutsub oma linnulapsed sööma ja üks lind tuligi isa kutse peale. Kui linnusöögimaja on püsti pandud, siis ei tohi lindude toitmist unustada."

Sandri konkursitöö "Politseimaja", probleemülesanne- Kõige tähtsam on inimeste turvalisus ja politsei tagab inimeste turvalisuse, kui neil on moodsad vahendid ja moodne maja. Politsei maja võiks olla ehituselt huvitavam.Sandri arvamus: "Minu vend Enriko tahab suurena politseiks saada ja sellepärast sellise maja ehitasin. Mulle meeldis seda tööd teha ja politseimaja ise valmis ehitada. Maja kukkus mitmeid kordi maha, sest toestus ei olnud algul hea.

Kareli konkursitöö "Paat-veski", probleemülesanne- Pakendite taaskasutus. Prügi kasutamine loovalt. Kareli arvamus: "Paat-veski keerutab meresõidul tuult, et paat põhja tormiga ei läheks. Paat on kõrgema süvisega, et sõita merel. Veab nii reisijaid kui kaupu."

Birgiti konkursitöö "Puhkemaja", probleemülesanne- Koduprobleem- kui ei ole oma kodu, siis saab elada „Puhkemajas“. Birgiti arvamus: "Tegin maja mitmeid kordi, teipi oli algul vähe ja maja kukkus mitmeid kordi kokku. Mulle meeldib, kui kõikidel inimestel on oma kodu, sellepärast sellise maja välja mõtlesin. Kasutasin kõiki käepäraseid materjale."

Karini konkursitöö "Kuninganna loss", probleemülesanne - Oma kodu ja lossi turvaliseks tegemine, õiged valvesüsteemid. Õnnetusjuhtumi või avarii korral lossist väljumine läbi erinevate võimaluste. Karini arvamus: "Minu unistus on saada tippmodelliks ja ma tahan tulevikus elada väga turvalises majas. Minu kodus on mitu väljapääsu, et turvaliselt majast õnnetuse korral välja pääseda. Minu kodul võiks olla neli korrust ja minu majas võiks elada palju inimesi. Minu töö on ilus ja kaunis."

Roosi konkursitöö "Sõpradega koosolemise maja", probleemülesanne- Noortel sõpradel oleks ühine kokkusaamise koht. Roosi arvamus: "Kõik inimesed vajavad oma ellu sõpru ja mõnusat olemist koos nendega. Sõpru ühendab minu „Sõpradega koosolemise maja“. Tahan suurena saada ehitajaks, kirjanikuks ja laulude loojaks."

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar